Prawo do odstąpienia od umowy i wzór formularza odstąpienia od umowy

Prawo do odstąpienia od umowy

 

Prawo do odstąpienia od umowy 1

Prawo do odstąpienia od umowy/ Prawo zwrotu (dla konsumentów końcowych - § 13 BGB)

Prawo do odstąpienia od umowy według §§ 312 d, 355 BGB

Prawo do odstąpienia od umowy:
Jeśli działasz jako konsument końcowy (§13 BGB), możesz odstąpić od umowy w ciągu dwóch tygodni bez podania przyczyn w formie tekstowej, np. listownie, faksem, e-mailem lub zwracając przedmiot. Termin ten rozpoczyna się najwcześniej po otrzymaniu towaru i po otrzymaniu niniejszego pouczenia w formie tekstowej. Aby zachować termin odstąpienia od umowy wystarczy terminowe wysłanie odstąpienia od umowy lub rzeczy. W przypadku skorzystania z prawa do zwrotu w ciągu 14 dni od otrzymania towaru, umowa kupna staje się nieważna. W przypadku zwrotu wszystkich przedmiotów związanych z zamówieniem, zwrócimy wszelkie już dokonane płatności, w tym koszty wysyłki, po zwrocie dostarczonych towarów. W przypadku zwrotu pojedynczych pozycji z zamówienia, zwrócimy odpowiednią wartość towarów. W każdym przypadku zwrot odbywa się na nasze ryzyko.

Odstąpienie od umowy lub zwrot należy przesłać na adres:

kioske GmbH
Sporker Ringstraße 18
46399 Bocholt

 

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, świadczenia otrzymane przez obie strony muszą zostać zwrócone, a wszelkie uzyskane korzyści (np. opłata za użytkowanie przedmiotu, odsetki) muszą zostać zwrócone. Jeśli użytkownik nie jest w stanie zwrócić otrzymanego świadczenia w całości lub w części lub tylko w pogorszonym stanie, musi zrekompensować nam wartość świadczenia. Nie dotyczy to zwrotu towarów, jeśli pogorszenie stanu towarów wynika wyłącznie z ich kontroli - co byłoby możliwe na przykład w sklepie. Ponadto możesz uniknąć obowiązku zapłaty odszkodowania, nie używając rzeczy tak, jakby była Twoją własnością i powstrzymując się od robienia czegokolwiek, co mogłoby obniżyć jej wartość. Przedmioty, których nie można wysłać paczką pocztową, zostaną od Ciebie odebrane. Użytkownik ponosi koszty przesyłki zwrotnej, jeśli dostarczone towary odpowiadają zamówionym towarom i jeśli cena zwracanych towarów nie przekracza kwoty 40 € lub jeśli, w przypadku wyższej ceny towarów, użytkownik nie dokonał jeszcze zapłaty lub uzgodnionej w umowie częściowej płatności w momencie odstąpienia od umowy. W przeciwnym razie przesyłka zwrotna jest bezpłatna. Obowiązek zwrotu płatności musi zostać spełniony w ciągu 30 dni od wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Okres ten rozpoczyna się dla użytkownika wraz z wysłaniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy (lub przedmiotu), a dla nas wraz z jego otrzymaniem.

Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy:
Prawo do odstąpienia od umowy wygasa wcześniej< jeżeli umowa została w całości wykonana przez obie strony na wyraźne żądanie użytkownika przed skorzystaniem przez niego z prawa do odstąpienia od umowy.

Prawo do odstąpienia od umowy nie ma zastosowania do następujących umów zawieranych na odległość: o dostawę towarów, które zostały wyprodukowane według specyfikacji klienta lub są wyraźnie dostosowane do jego indywidualnych potrzeb lub nie nadają się do zwrotu ze względu na swój charakter lub mogą się szybko zepsuć lub których termin przydatności do użycia zostałby przekroczony, o dostawę nagrań audio lub wideo lub oprogramowania, jeżeli dostarczone nośniki danych zostały rozpieczętowane przez konsumenta, aukcje (§ 156 BGB).
 

Prawo do odstąpienia od umowy/prawo do zwrotu (dla nabywców komercyjnych)

Nabywcy komercyjni nie mają zasadniczo prawa do zwrotu lub odstąpienia od umowy. W przypadku nieprawidłowych dostaw zwrot może zostać dokonany wyłącznie po konsultacji z nami. W przypadku nieprawidłowych dostaw zamówienia telefoniczne nie podlegają zwrotowi, ponieważ mógł wystąpić błąd transmisji. Nieodpłatne zwroty bez naszej pisemnej zgody nie będą przyjmowane i będą zwracane na koszt nadawcy. Za zwrot nieprawidłowo zamówionych towarów pobieramy 10% wartości towaru jako opłatę manipulacyjną.
 

Reklamacje i gwarancje

Nabywca komercyjny musi sprawdzić towary i niezwłocznie zgłosić wszelkie wady na piśmie w ciągu 8 dni roboczych od ich otrzymania. Wady części dostarczonych towarów nie uprawniają kupującego do reklamacji całej dostawy. Wady ukryte również muszą zostać zgłoszone na piśmie niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 8 dni roboczych od ich wykrycia. W przypadku nabywców komercyjnych okres przedawnienia roszczeń gwarancyjnych wynosi jeden rok. Konsument końcowy może zgłosić wady w ustawowym okresie gwarancyjnym. Niewielkie odchylenia w jakości, kolorze, wadze lub podobne, które są zwyczajowe w handlu lub technicznie nieuniknione, nie uzasadniają zawiadomienia o wadach. Sprzedawca według klauzuli zastrzeżenia może wykorzystać nieuzasadnione zawiadomienia o wadach jako okazję do żądania od kupującego zwrotu poniesionych przez niego kosztów. Jeżeli reklamacje są uzasadnione, Fishing Displays według własnego uznania naprawi lub wymieni towar w całości. Kupujący może żądać odstąpienia od umowy w przypadku, gdy usunięcie wad lub dostawa zastępcza nie powiedzie się, a także w przypadku, gdy Sprzedawca bezzasadnie odmawia usunięcia wad lub dokonania dostawy zastępczej lub zwleka z tym, a Kupujący wyznaczył Sprzedawcy rozsądny termin dodatkowy, który upłynął bezskutecznie. Odpowiedzialność za wady nie ma zastosowania do naturalnego zużycia, szkód powstałych po przeniesieniu ryzyka w wyniku nieprawidłowej lub niedbałej obsługi, nadmiernego użytkowania lub innych wpływów, za które Fishing Displays nie ponosi odpowiedzialności. Utrata lub uszkodzenie podczas transportu musi zostać zgłoszone przez odbiorcę przy przewoźniku, nawet jeśli uszkodzenie opakowania nie jest widoczne. Sprzedawca wyklucza odpowiedzialność za szkody wynikające z korzystania z urządzeń elektronicznych, oprogramowania i podobnych przedmiotów.
 

Wzór formularza odstąpienia od umowy

Do kioske GmbH, Sporker Ringstraße 18, 46399 Bocholt:
Niniejszym informuję/informujemy (*) o moim/naszym (*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących produktów (*) / umowy o świadczenie następujących usług (*):
Data zamówienia (*)/ Data otrzymania/odbioru (*)
Imię i nazwisko konsumenta (*)
Adres konsumenta / konsumentów (*)
Podpis konsumenta / konsumentów (*) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data

(*) Niepotrzebne skreślić
 
Zamknij menu
Przesuń w górę